Friluftsliv
Gillar du att vara utomhus
finns det fina fiskevatten där du kan fiska.
På några platser finns bryggor och ramper
som gör att du som är rullstolsburen
lättare ska komma fram.
Det finns både korta och långa vandringsleder
där du kan gå i naturen.
Längs många av lederna finns vindskydd
och bänkar där du kan sitta och fika.
Ibland finns det också raststugor
där du kan övernatta.
Höga kustenleden som går mellan
Höga kustenbron i Kramfors
och Örnsköldsvik är 13 mil lång.
Som tur är kan du gå olika etapper.
Du behöver inte gå hela leden i ett sträck.
På vintern kan du åka slalom eller längdskidor.
Det finns många mil med skidspår ute i skogen.
På Skyttis och några andra platser
finns elljusspår för dig som vill åka på kvällen.
Gillar du att träna utomhus
finns det utegym vid Hörnsjön,
och i närheten av Höglandsjön samt i Husum.