Länk till startsidan

Hej! Vi har fem korta frågor om webbplatsen. Det vore snällt om du ville svara på dem. Det underlättar vårt arbete att göra vår webbplats bättre.


Varför besöker du oss? * (obligatorisk)
Varför besöker du oss?




Vem är du? * (obligatorisk)
Vem är du?




Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen? * (obligatorisk)
Kunde du göra det du hade tänkt på webbplatsen?




Var informationen du fick på webbplatsen bra? * (obligatorisk)
Var informationen du fick på webbplatsen bra?





Ekonomiskt stöd

Om dina pengar inte räcker för att försörja dig
och din familj
har du rätt att ansöka om ekonomiskt bistånd.
Ekonomiskt bistånd är samma sak som försörjningsstöd.
Det är pengar som du kan få i tillfälligt bidrag
efter att kommunen har utrett ditt behov.

Kommunen ställer krav på dig
för att du ska kunna få ekonomiskt bistånd.
Du måste vara inskriven på arbetsförmedlingen.
Du måste söka alla jobb du kan få
och tacka ja till de insatser som du blir erbjuden.
Du ska söka de bidrag du har möjlighet att få.
Har du sparade pengar
måste du använda dem först.
Du kan också behöva sälja
värdefulla saker som du äger.

Vänd dig till kontaktcenter på telefon 0660 - 880 00
eller via e-post till kontaktcenter@ornskoldsvik.se
så hjälper de dig vidare
om du vill ansöka om ekonomiskt bistånd.