Nej

Platsvarumärket
Örnsköldsvik

Vårt gemensamma platsvarumärke

Platsvarumärkets digitala verktygslåda är ett stöd för dig som vill vara delaktigt i att få upp ögon för Örnsköldsvik som en attraktiv plats att bo, leva och verka på. Vill du berätta om Örnsköldsvik för omvärlden? Vill du dra nytta av varumärket Örnsköldsvik och samtidigt bidra till vår attraktionskraft?

  • Varumärkesplattform

    Personlighet, profilbärare och position. Platsvarumärket är alltså inte bara en symbol utan också ett sätt att beskriva vilka vi är och var vi vill. För alla oss som bor här rymmer platsvarumärket vår sammantagna känsla och uppfattning om platsen.

  • Verktygslåda

    Välkommen att använda platsvarumärket när du vill kommunicera om platsen vi gillar bäst. Här i verktygslådan finns vägledning och inspiration när du vill kommunicera Örnsköldsvik till omvärlden.

  • Bilder att ladda ner

    I bildbanken finns ett antal bilder som är tillåtna att ladda ner och använda. De är tagna av Örnsköldsviks kommun. Söker du andra motiv hänvisar vi dig till någon av kommunens duktiga fotografer.

  • Korta texter om Örnsköldsvik

    Här har vi samlat texter för dig som vill beskriva Örnsköldsvik som plats i olika sammanhang. Du får kopiera och använda texterna fritt i både tryckta och digitala kanaler. När vi gemensamt berättar samma saker om Örnsköldsvik blir vi mer trovärdiga och kan lättare nå ut till våra målgrupper.

  • Skäl att välja Örnsköldsvik

    Såklart finns det många skäl att välja Örnsköldsvik, men här har vi samlat några!

  • Våra huvudkanaler

    Här presenteras våra huvudkanaler som vi använder för att sprida bilden av vårt attraktiva Örnsköldsvik. Webbsidorna är vårt ansikte utåt och visar delar av den positiva utvecklingen i Örnsköldsvik och hjälper potentiella inflyttare hitta svar på sina frågor. I de sociala medierna Mitt Örnsköldsvik kan du som invånare vara delaktig i arbetet att attrahera potentiella inflyttare.

  • Många starka varumärken och samarbeten

    Höga Kusten, Umeåregionen... hur kan man och måste man välja? Hur förhåller man sig till att det finns flera starka varumärken, och hur samverkar dessa? Ett platsvarumärke handlar inte bara om ett grafiskt uttryck, det handlar också om ett innehåll - värderingar osv där olika varumärken kan samarbeta. Ett varumärke är också olika starkt på olika marknader, ju längre från vi kommer från Örnsköldsvik gäller det nyttja det varumärke som fungerar - Västernorrland, Norrland, Sverige, Norden osv.

  • Därför platsvarumärke

    Det är mycket vi kan vara stolta över i Örnsköldsvik. Både som plats att bo, leva och verka på, men även över det starka näringsliv vi har och inte minst engagemanget, kreativiteten och drivkraften som finns hos våra invånare.

  • Saknar du något?

    Vad roligt att du besöker vår digitala verktygslåda.Vi vill bygga en webbplats som är inspirerande och användbar för dig som vill berätta om Örnsköldsvik. Låt oss veta – finns det något du saknar som du skulle ha användning för? Eller har du några andra synpunkter och idéer? Skriv ner dina tankar i formuläret och skicka in. Alla fält är frivilliga och ditt inlägg är anonymt om du inte fyller i din e-postadress. E-postadressen behövs endast om du vill att vi kontaktar dig.

%%#6a762a%%accent-1%%